torsdag 22 november 2007

Express yourself

Kan de inte se till att fixa vulkan.se snart, jag vill in och titta ju! Nog borde Linda och Sigge ha kunnat gissa att intresset skulle bli stort. Det är den 22/11 och den upphaussade invigningen skulle ske 15/11, ännu har man inte kunnat komma in på sidan.

Vad tror jag då om själva idén? Det ligger onekligen i tiden med en youtube/myspace-aktig sajt för böcker, vilket man väl kan säga att detta är (med den stora skillnaden att här får läsaren betala). Men just detta med att alla får vara med, alla får synas och höras. Eller det kanske ska vara någon form av urskillning? Jag har iallafall fått uppfattningen att vem som helst kan ladda upp sin bok gratis och så är det den som är sugen på att läsa som får betala för att få den tryckt i pocketformat och hemskickad.

Mmm... alltså, det är ju inte riktigt samma sak som att bli utgiven på riktigt. Kan alla kalla sig författare nu?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Detta är det bästa som har hänt på länge! Tack och lov så är det inte längre några få förläggare som har makten över vad och framförallt VEM som publiceras. För varje bok finns en läsare, det är jag övertygad om. Av alla manus som förlagen får in så ges ungefär 10 % ut. Jag är jättenyfiken på de där 80 övriga åttio. Jag kommer absolut att använda mig av vulkan.se, kanske äntligen kan få se alla mina barnböcker i tryck, vem vet?

Jenny sa...

jessica: DINA barnböcker ser jag ju såklar fram emot att läsa... ;) men jag tror forfarande att de kommer antas av ett etablerat förlag. Vulkan vill ju inte heller kalla sig för förlag, utan mer en tjänst (vilket jag håller med om).

Anonym sa...

Det går fortfarande inte att gå in på deras sidan. Vad långsamma de är!

Anonym sa...

sida