söndag 8 juli 2007

I väntan på semester


Jag har hamnat i något av en läs-svacka. Efter att Luftslottet som sprängdes tog slut så har jag inte riktigt kommit igång igen. Visserligen plöjde jag Det ska bli ett sant nöje att döda dig på några dagar, men jag har massor av böcker som väntar på min uppmärksamhet. Nu kommer sista jobbveckan och sedan följer fyra veckors semester. Då ska jag läsa.

Jag fick en pocket av min snälla chef som jag kastade ner i handväskan och har läst lite i på tunnelbanan. Berlinerpopplarna av Anne B. Ragdes. Den verkar riktigt lovande. Tre bröder samlas åter på den gamla släktgården efter att modern har gått bort. Den ena har stannat kvar på gården och skött lantbruket, den andra är en mycket kompetent och allvarsam begravningsentreprenör och den tredje lever det goda livet som öppet homosexuell livsnjutare i storstan. Nu ska de åter mötas efter många år. Det ska bli intressant att se hur det går, efter att ha fått följa de tre olika bröderna i varsitt kapitel.

2 kommentarer:

Hemliga kockan sa...

Stressigt Jenny... Du måste ju få tid att läsa kvällstidningar, skvallerblaskor, matbilagor och modemagasin också. Jag blir riktigt orolig för dig :) Just en fiffig djurplågarsnubbe du har förresten, jag är imponerad av hans giljotinteknik.

Jenny sa...

kockan: i am under pressure här, alla böcker tittar på mig och ropar.
h är kreativ, på gott och ont... hehe