onsdag 11 juli 2007

Sidospår

Hemkommen från födelsedagsmiddag nr 2, där det avnjöts vichyssoise med löjromscreme, hjortfilé med syrad spetskål samt chevrégratäng och slutligen creme brule. Detta tenderar att likna en matblogg men det må så vara. Det är ju trots allt ett annat av mina stora intressen. Och nu står 29 vackra rosor på mitt bord.

För övrigt läser jag Tyskungen och kommer på mig själv att vara mest intresserad av relationen mellan Erika och Johan (Update: Johan? Patrik heter han ju. Tack Maria...) Jag till och med smygbläddrade fram lite för att se hur de skulle lösa grälet när den nyligen pappalediga Patrik inte riktigt tog hela ansvaret utan lämnade lilla Maja hemma hos Erika, trots att hon ska jobba. Jag antar att man borde tycka att det är mordhistorien som är det mest spännande. Kan inte Camilla Läckberg skriva en roman? Om relationer, barn, syskonbråk, svärföräldrar. Det vill jag läsa!

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag har också funderat på hur det skulle bli om man tog bort själva mordhistorien och bara hade kvar det runt omkring. Det skulle nog fungera rätt bra, ja, kanske inte rakt av då, men som grundstomme till en bok.
(Heter han inte Patrik förresten? ;) )

Jenny sa...

maria: klart att han heter Patrik, jag skyller på allmän förvirring inför semestern. ;)

läckberg fokuserar ju rätt mycket på relationer, slänger man in lite ytterligare konflikter och händelser skulle det nog kunna blir rätt bra. lite kajsa ingemarsson liksom.