torsdag 10 januari 2008

Dagens fynd på hallmattan

Visst är det roligt när man får annan post än räkningar? Idag fick jag ett mystiskt paket som visade sig innehålla ett förhandsex av en bok som kommer ut den 30:e januari: Handel med döden av Simon Kernick. Den var ambitiöst inslagen i engelskt tidningspapper, dessutom medföljde en karta över Londons tunnelbana med viktiga platser i storyn inringade... Detta är författarens debutroman som tydligen har blivit rosad i Storbritannien. Han jämförs med Ian Rankin, det är alltså en hårdkokt deckare jag har att se fram emot. Kul! Ska försöka läsa den lite snabbt och lägga ut en recension sen.

5 kommentarer:

Hans Persson sa...

Jag hittade ett likadant paket när jag kom hem. Jag har läst drygt en fjärdedel, och så här långt verkar den lovande.

Anonym sa...

Ooooh - Hans "Relentless" ar helt fan-bloody-tastic!

Anonym sa...

Hej! Jag fick också förhands-exet, och läste ut den igår. Jag som,egentligen hatar deckare, föll pladask ...

Gillar din blogg förresten!

Bokbabbel sa...

Jag vill också ha presenter!! =)

Jenny sa...

hans: skoj, skoj!

ems: åh, det låter synnerligen lovande :)

lisa: ja, jag läste det hos dig, det låter verkligen som ett gott betyg om man inte är ett fan av genren i övrigt. tycker mycket om din blogg också! :)

magix: *skickar över lite hembakade kakor så länge*