måndag 7 januari 2008

Den heliga treenigheten


Tre små böcker skulle gå en gång
från pocketshop hem till Jenny

Tre små böcker skulle gå en gång
från pocketshop hem till Jenny
Hon ska ha roligt, det kan ni väl förstå
Hon ska ha roligt, sa böckerna de små

Läsas varje dag
och läsas varje kväll
Och läsas hela natten lång hos Jenny

När jag är på Pocketshop kan jag inte bara köpa en bok. Jag måste köpa tre böcker. Jag köper alltid tre böcker, annars känns det fel. Ibland, om jag ska på semester eller så, köper jag fyra. Bekantas bekanta var jag tvungen att börja på redan på tunnelbanan.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Ser fram emot recensionen på Bekantas bekanta!!

Anonym sa...

Ja! Du har köpt Tusen små bitar. En fantastisk bok av en fantastisk författare.

Amoroso sa...

Haha det påminner om mig när jag ska göra en enkel beställning. Slutar alltid med en hel del andra måsten. Längtar tills bokrean!

Anonym sa...

kan man någonsin köpa bara en bok? ja kanske. men lätt är det då inte! :)

Jenny sa...

annamaria: vad kul, den kommer snart. :)

jessica: ja, jag har ju hört mycket bra om den. och din smak litar jag definitivt på.

amoroso: det är hopplöst, alla böcker ropar mitt namn!

ela: nä, det är nog något av det svåraste med att besöka en bokhandel ;)

Bokbabbel sa...

Ååh, jag har skrivit det förut på andra bloggar och jag gör det igen; jag ääälskar Pocketshop! Är så avundsjuk på er svenskar som har den nära till hands! Men då jag är i Sverige är det liksom legitimt att köpa många böcker på en gång (ni har ju lägre bokmoms också era fräckisar!)

Jenny sa...

magix: åh nej, finns det inget liknande i Finland? det har jag faktiskt inte tänkt på när jag är där (har släkt i Vasa och Helsingfors). då är det helt enkelt nödvändigt att hamstra när du är i Sverige!