onsdag 8 augusti 2007

Bröllop och skamlöshet

Då är man åter i stan. Världens sötaste brudpar syns ovan, vars bröllop gästades i lördags. Allt var så fint och vackert så att man fick en liten tår i ögonvrån.

Sista semesterveckan nu och den ska spenderas hemma i Stockholm. Känns rätt skönt efter att ha varit borta i tre veckor med korta mellanlandningar. Vad det gäller läsningen beter jag mig lätt splittrat just nu, tror att jag har fyra olika böcker på gång. Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag är sugen på.

Håller bland annat på med De skamlösa av Sisela Lindblom. Jag måste läsa den lite i taget för den är så... konstig. Allt man har hört om den innan tyder ju på att den ska vara en slags satir, men om den lanserades som en chic-lit-bok så är jag inte så säker på att någon skulle se satiren. Än så länge är den en slags skildring av tre karikatyrer, som likt pappersdockor fladdrar mellan sina olika ytliga projekt med största fokus på sig och sitt. Ego i storstan, det är väl inte så olikt Denise Rudbergs böcker. Däremellan blandas det in en del flummiga och småskumma sexscener och -fantasier. Hmm. Jag får ingen riktigt grepp om den. Men jag ska läsa ut den och se om det blir bättre.

Inga kommentarer: