måndag 20 augusti 2007

Som ett barn i en godisbutik






Igår var det julafton! Jag började vid Gamla stan. Det första bordet jag ser säljer ut samtliga böcker för en krona styck. Vansinne. Jag köper fem böcker och blir en femma fattigare.

Vidare uppåt längs Drottninggatan. När jag har kommit till Hötorget är jag snurrig i huvudet av att granska låda efter låda med boktitlar och har så mycket att bära så jag får åka hem. Varför är det Världens längsta bokbord bara en gång om året?

Gårdagens köp:
Paula av Isabel Allende
Andarnas hus av Isabel Allende
Varsel av Stephen King
När jag fyller 30 ska jag vara smal av Jenny Dahlberg
Kulla-Gulla av Martha Sandwall-Bergström
Kulla-Gulla håller sitt löfte av Martha Sandwall-Bergström
Barnens versbok (hade som liten, nostalgi...)
En ska bort av Pia Hintze
Pappa Pellerins dotter av Maria Gripe
Pianot av Jane Campion och Kate Pullinger

Inga kommentarer: