lördag 16 juni 2007

It takes two, baby

Jenny i bokhandeln:
Sådärja, där var boken jag letade efter. Dumdidum... åh, den här boken verkar också bra. Hm, tag fyra betala för tre. Måste leta upp några till... ja, den här verkar spännande. *läser på baksidan* Den här tror jag att jag har stått och hållit i någon gång förut, nog dags att köpa den nu.

Jenny skriver önskelista inför jul:
Aha, den författaren har släppt en ny bok, den skriver vi upp. Och den författaren också, konstigt att jag inte har den boken sedan innan. Nåja... *skriver ordentligt upp författare och titel så att släkten inte ska köpa fel bok*

Jenny på bokrean:
Härligt, nu kan man verkligen passa på och köpa inbundna böcker! Den här jag visserligen i pocket redan, men jag vill ha den ändå, den är så fin och riktig... Justja, den här har jag på engelska. Måste ha den på svenska också.

5 kommentarer:

Fröken Nina sa...

Ha ha ha, så långt har det inte gått för mig än =)

Bokidioten sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bokidioten sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bokidioten sa...

Vad skön att höra att jag inte är ensam! Precis så gör jag också... måste ha någon hyllmeter minst med bra-att-ha-böcker som jag ska läsa nån annan dag, men inte just idag. Roligt att få se bildbevis också!

Jenny sa...

fröken nina: vänta bara...

bokidioten: ja, man vet ju aldrig när man står där utan en enda oläst bok! hemska tanke. jag har så svårt att göra mig av med böcker, till och med om de är dubletter, så de får stå kvar där i hyllan. :)