måndag 4 juni 2007

Run to the hills


En vacker sommarkväll, perfekt för att springa VårRuset. De fem kilometrarna avverkades med viss möda, men jag måste säga att jag är nöjd med att lyckas springa hela vägen. 38 minuter tog det, kanske inte så snabbt men så har jag inte tränat så mycket heller. Dessutom var det fyra minuter snabbare än förra året, så jag är glad. Efteråt vankades trevlig picknick i gröngräset tillsammans med sex grymma tjejer som alla var mycket belåtna med kvällen och sig själva.
Jag minns att jag sprang heter en bok av Ron McLarty. Han hade fått sina böcker refuserade i trettio år, när en viss herr King råkade höra honom läsa ur ett av sina verk på radion. Kära Stephen gillade det han hörde, skrev en recension i Entertainment Weekly; ""Den bästa roman du inte kommer att läsa i år", och vips slogs förlagen om att få ge ut Rons bok. Nu är han mångmiljonär. En alldeles sann framgångssaga. Jag har stått och hållit i boken några gånger, kanske kommer jag att läsa den så småningom.

Inga kommentarer: