onsdag 27 juni 2007

Sommar-smarr





Två systrars söta av Lisa och Monica Eisenman är är en av mina finaste kokböcker. Jag har fått den av kära C. Problemet med den är att den innehåller så mycket gott att jag får beslutsångest när jag bläddrar i den för att välja ut något att baka. Därför har det inte provats så många recept ännu. Nästa gång det bjuds hem gäster ska jag satsa på någon efterrätt härifrån! Bilderna är helt underbara, man blir så himla sugen på allting. Eller vad sägs om After Eight-cheesecake, smulpaj med rabarber och fläder, Oreo cookies och semifreddo med nougat och jordgubbar?

2 kommentarer:

Unknown sa...

After eight-cheesecake var det en vän som bjöd på för några veckor sedan - nu vet jag var receptet kommer ifrån :)! Rekommenderas *slurp*!!!

Jenny sa...

julia: mums! jag måste testa det alltså, låter som en kaka i min smak. :)

låter som ni hade det kul på peace & love, liiite avis... men vi hade två fester att gå på!